Jobb, resultat och friskola

Jajamensan, då har man gjort sina första arbetstimmar sen Wilda kom. Dock bara 3 timmar men ändå. Dom ringde i fredags från Born och frågade om jag kunde tänka mig jobba tre timmar måndag och tre timmar torsdag och det tyckte jag att jag kunde. Gör det mest för att jag saknar Born och jag hade himla kul. Idag kom Janne hem till Wilda och på torsdag ska hon vara hos mamma. Känns lite annorlunda att komma dit där man "bara" är Carro igen och inte mamma i första hand och Janne tycker det är kul med lite egen tid med Wilda. Det blir ju inte så ofta, jag är ju med och hänger mest hela tiden :).

Skrev lite i ett tidigare inlägg om mina intressen: jakten och stickning. Tänkte jag skulle lägga fram lite resultatbilder:
Här är jag, Dyr och våran första älg. Jaktsäsongen -07. Vi är i västerbotten och jagar och vi lyckades.

Här är min stumpa som älskar att vara modell för mammas egenstickade klänning :)

Idag har vi i styrelsen för JRF fått information om den antågande friskolan här i Järnboås. Hurra!!! säger jag. Jag är ju ett grymt fan av friskolor och min egen friskola-oas i Born är ju en skola av toppklass. Jag hoppas verkligen att det kommer att funka och att inte våran jä-la kommun kommer att sätta alltför stora käppar i hjulen. Vi vet ju att dom är ganska bra på det där att sabba för skolor... Ska bli toppenkul att följa processen fram och sedan bli aktiv i form av förälder.
En varning också till alla er som ser en framtid för era barn i Ås skola. Även den ligger den ligger på kommunens icke-eller-icke-vara-bord. Elevantalet sjunker tydligen och lokalerna behöver rustas. Tanken är tydligen att en flytt av elever till Järntorget och Gyttorp skulle vara billigare. Ju tidigare man reagerar ju tidigare kan man få som man vill!!!

Tack och godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kul att du varit och jobbat=) Jag var också och jobbade i går. Skönt att känna att jag valt rätt yrke. Ser att lilltjejen växer.



Hur går det med bloggdesignandet? Säg till om jag ska piffa lite=)

Postat av: Porr-Anna

Vad söt hon är i sin klänning, jätte fin!

Va kul att du bloggar igen, hoppas vi ses snart! Pöss



2009-03-04 @ 22:36:59
Postat av: Åsa

GAH! Gud vilken söt bild på Wilda, och vad duktig du är på att sticka =)

2009-03-05 @ 09:05:41
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: Holger Enöra

Hej Carro. Jag är evas pappa. Men sprid det inte. Du förstår varför. Ha ha. Lennart.

2009-03-06 @ 09:47:16
Postat av: Ann-Sofie

Har lekt lite på övningsbloggen =)

http://pztvaovar.blogg.se/?tmp=08144235

Vad vill du ha för någon header? Jag gjorde ett litet förslag med dyr... kanske vill du ha en svart, grön, röd...?

Om det är något du vill ha i övningsbloggen så kan jag kopiera in det till dig :)

2009-03-08 @ 14:46:26
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback