Älgnollan spräckt!

Ni kan inte tro det men det är sant!
I år bestämde jag mig för att följa med resten av norrlandsjägarna upp till Norsjö och jaga älg. Våran nykomling, Dyr, ska börjas jaga in och då ville såklart jag följa med. Något som jag idag inte ångrar en sekund!!!
Första äventyret för mig var att ta mig runt i skogen med Dyr, helt själv, endast kartan och kompassen till hjälp. Det var darrigt. Ni som känner mig vet att mitt lokalsinne inte är det bästa så under de timmar jag var ute trodde jag nästan att jag skulle stirra mig blind på den satans kompassen med det gick bra för mig lite sämre för Dyr dock. Han sprang iväg med ren och sen var den dagen slut. Sen kom då onsdagen, DAGEN D, och det var åter dags för den lilla gruppen att ge sig ut själva i Norrlandsskogarna. Kände mig lite lugnare denna gång eftersom jag visste att jag faktiskt hade klarat det bara några dagar före men jag ljuger om jag säger att jag var helt lugn. Men vi drog ut iallafall. Dyr sprang omkring och var med mig ett tag in i skogen och för att göra en väldigt lång historia kort så... Dyr fick tag på älg, ställde fast en älgko, Carro smög dit och sköt den. För ovana/vana öron kan ju detta låta enkelt men för lilla mig var detta ett stort och darrande steg in i jaktlivet! Och som sagt, det där var en väldigt avkortad version om vad som igentligen hände men skulle jag dra hela så hade ni att läsa i flera veckor!
Nu är vi hemma i vardagen igen och imorgon bär det av till nästa utmaning,sova under bar himmel ihop med resten av klasse. Ska bli himla kul men har en känsla av att det kommer bli både blött och kallt.
På återseende!


Kommentarer
Postat av: mrsmama

Grattis igen!!Är fortfarande mäkta imponerad!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback